引用元:
mhrise.kiranico.com
装備スキル | 説明 | Skills | details |
---|---|---|---|
攻撃 | プレイヤーの攻撃力を上げる。 | Attack Boost | Increases attack power. |
挑戦者 | 戦闘中の大型モンスターが怒ると、攻撃力と会心率が上昇する。 | Agitator | Increases attack power and affinity when large monsters become enraged. |
フルチャージ | 体力が最大の時に攻撃力が上がる。 | Peak Performance | Increases attack when your health is full. |
逆恨み | 体力ゲージに赤い部分がある間攻撃力が上がる。 | Resentment | Increases attack when you have recoverable damage (the red portion of your health gauge). |
死中に活 | 状態異常中は攻撃力が上がる。 | Resuscitate | Increases attack power when you are suffering from an abnormal status. |
見切り | 会心率がUPする。 | Critical Eye | Increases affinity. |
超会心 | 会心攻撃のダメージが増加する。 | Critical Boost | Increases the damage of critical hits. |
弱点特効 | モンスターを攻撃した際、その部位に攻撃がかなり有効であれば、会心率が上がる。 | Weakness Exploit | Increases the affinity of attacks that exploit a monster weak spot. |
力の解放 | 特定の条件を満たすと、一定時間会心率が上昇し、スタミナを消費する行動の消費量が軽減される。 | Latent Power | Temporarily increases affinity and reduces stamina depletion when certain conditions are met. |
渾身 | スタミナゲージが満タンの状態をしばらく維持していると、会心率が上がる。 | Maximum Might | Increases affinity if stamina is kept full for a period of time. |
会心撃【属性】 | 攻撃で会心が発生した際に、与える属性ダメージ(火、水、雷、氷、龍)が高くなる。 | Critical Element | Increases elemental damage (fire, water, thunder, ice, dragon) when landing critical hits. |
達人芸 | 会心発生時、斬れ味の消費を抑える。 | Master's Touch | Prevents your weapon from losing sharpness during critical hits. |
火属性攻撃強化 | 火属性の力を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Fire Attack | Increases fire element attack power. (Elemental attack power has a maximum limit.) |
水属性攻撃強化 | 水属性の力を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Water Attack | Increases water element attack power. (Elemental attack power has a maximum limit.) |
氷属性攻撃強化 | 氷属性の力を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Ice Attack | Increases ice element attack power. (Elemental attack power has a maximum limit.) |
雷属性攻撃強化 | 雷属性の力を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Thunder Attack | Increases thunder element attack power. (Elemental attack power has a maximum limit.) |
龍属性攻撃強化 | 龍属性の力を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Dragon Attack | Increases dragon element attack power. (Elemental attack power has a maximum limit.) |
毒属性強化 | 毒属性の蓄積値を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Poison Attack | Increases the rate of poison buildup. (Poison buildup has a maximum limit.) |
麻痺属性強化 | 麻痺属性の蓄積値を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Paralysis Attack | Increases the rate of paralysis buildup. (Paralysis buildup has a maximum limit.) |
睡眠属性強化 | 睡眠属性の蓄積値を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Sleep Attack | Increases the rate of sleep buildup. (Sleep buildup has a maximum limit.) |
爆破属性強化 | 爆破属性の蓄積値を強化する。(武器の属性値の強化には、上限があります) | Blast Attack | Increases the rate of blast buildup. (Blast buildup has a maximum limit.) |
匠 | 武器の斬れ味ゲージが長くなる。ただし、斬れ味ゲージの限界以上には長くならない。 | Handicraft | Extends the weapon sharpness gauge. However, it will not increase the gauge past its maximum. |
業物 | 斬れ味の消耗を抑える。 | Razor Sharp | Prevents your weapon from losing sharpness. |
弾丸節約 | まれにボウガンの弾・弓のビンを消費せずに発射できる。 | Spare Shot | Bow and bowgun shots have a chance not to expend coatings or ammo. |
剛刃研磨 | 武器を研磨すると一定時間、斬れ味が下がらなくなる。 | Protective Polish | Weapon sharpness does not decrease for a set time after sharpening. |
心眼 | 攻撃が弾かれ辛くなり、硬い部位へのダメージが上がる。 | Mind's Eye | Your attacks are deflected less and deal more damage to hard targets. |
弾導強化 | 弾・矢の最大威力状態になる距離が広くなる。 | Ballistics | Extends the range in which ammo and arrows have maximum power. |
鈍器使い | 斬れ味が悪いとき攻撃力が上がる。 | Bludgeoner | Increases attack power when your weapon sharpness is low. |
弓溜め段階解放 | 弓の溜め段階が1段階増える。 | Bow Charge Plus | Increases max bow charge level by one. |
集中 | 溜め攻撃の溜まる速度が速くなり、太刀、双剣、剣斧、盾斧、ボウガンのゲージが溜まりやすくなる。 | Focus | Increases the fill rate for weapons with gauges and the charge rate for weapons with charge attacks. |
強化持続 | 太刀、双剣、操虫棍、剣斧、盾斧で発生する、強化状態の持続時間を長くする。 | Power Prolonger | Long swords, dual blades, insect glaives, switch axes, and charge blades stay powered up longer. |
ランナー | ダッシュなどの徐々にスタミナを消費する行動のスタミナ消費量が減少する。 | Marathon Runner | Slows down stamina depletion for actions which continuously drain stamina (such as dashing). |
体術 | 回避などの固定でスタミナを消費する行動のスタミナ消費量が軽減される。 | Constitution | Reduces stamina depletion when evading, blocking, or doing certain other actions. |
スタミナ急速回復 | スタミナの回復速度が速くなる。 | Stamina Surge | Speeds up stamina recovery. |
ガード性能 | ガード時にのけぞりにくくなり、消費スタミナも軽減される。 | Guard | Reduces knockbacks and stamina depletion when guarding. |
ガード強化 | 通常はガードできない攻撃も、ガードできるようになる。 | Guard Up | Allows you to guard against ordinarily unblockable attacks. |
攻めの守勢 | タイミング良くガードを成功させると、一定時間、攻撃力が上がる。 | Offensive Guard | Temporarily increases attack power after executing a perfectly-timed guard. |
抜刀術【技】 | 武器出し攻撃後一定時間、会心率が上がる。(鉄蟲糸技は除く) | Critical Draw | Increases affinity for a short time after performing a draw attack. (Does not include Silkbind attacks.) |
抜刀術【力】 | 武器出し攻撃に気絶を誘発する力が追加・強化され、攻撃力も少し上がる。(鉄蟲糸技は除く) | Punishing Draw | Adds a stun effect to draw attacks and slightly increases attack power. (Does not include Silkbind attacks.) |
納刀術 | 武器をしまう速度が速くなる。 | Quick Sheathe | Speeds up weapon sheathing. |
KO術 | モンスターを気絶状態にしやすくなる。 | Slugger | Makes it easier to stun monsters. |
スタミナ奪取 | 特定の攻撃が持つ、モンスターを疲れさせる効果が上がる。 | Stamina Thief | Increases certain attacks' ability to exhaust monsters. |
滑走強化 | スライディングを行うことで、一定時間会心率が上がる。 | Affinity Sliding | Sliding increases your affinity for a short time. |
笛吹き名人 | 狩猟笛の演奏と多重演奏が素早くなり、衝撃波のダメージが上がる。 | Horn Maestro | Increases overall performance speed and shockwave damage. |
砲術 | ガンランスの砲撃、竜撃砲、盾斧のビン攻撃、徹甲榴弾など、爆発を伴う攻撃の威力が上昇。 | Artillery | Strengthens explosive attacks like shells, Wyvern's Fire, charge blade phial attacks, and Sticky Ammo. |
砲弾装填 | 砲弾の装填がスムーズになりガンランスの装填数が上昇、盾斧のチャージ数が増える。 | Load Shells | Improves reloading, and increases the gunlance's shell capacity and charge blade's phial capacity. |
特殊射撃強化 | ボウガンの特殊弾と弓の竜の一矢の威力が上がる。 | Special Ammo Boost | Increases the power of bowgun special ammo and Dragon Piercer. |
通常弾・連射矢強化 | ボウガンの通常弾または弓の連射矢の攻撃力が上がる。 | Normal/Rapid Up | Increases the attack power of Normal Ammo and Rapid-type arrows. |
貫通弾・貫通矢強化 | ボウガンの貫通弾または弓の貫通矢の攻撃力が上がる。 | Pierce Up | Increases the attack power of Piercing Ammo and Piercing-type arrows. |
散弾・拡散矢強化 | ボウガンの散弾、放散弾または弓の拡散矢の攻撃力が上がる。 | Spread Up | Increases the attack power of Spread Ammo and Spread- type arrows |
装填拡張 | ボウガンの装填数が増える。(装填数には上限があります) | Ammo Up | Increases bowgun loading capacity. (There is a cap to loading capacity.) |
装填速度 | ボウガンの装填と弓のビン装着の速度が上がる。 | Reload Speed | Increases bowgun reloading and bow coating loading speed. |
反動軽減 | ボウガンで弾を撃ったときの反動が軽減される。 | Recoil Down | Reduces recoil when firing bowgun ammo. |
ブレ抑制 | ボウガンでの弾丸のブレが抑制される。 | Steadiness | Suppresses the deviation of bowgun shots. |
速射強化 | ライトボウガンの速射を強化する。 | Rapid Fire Up | Improves light bowgun rapid fire. |
防御 | プレイヤーの防御力を上げる。レベルが上がると耐性値にも影響がある。 | Defense Boost | Increases defense. Resistances will also improve as the level increases. |
精霊の加護 | プレイヤーが受けるダメージを一定確率で減少させる。 | Divine Blessing | Has a predetermined chance of reducing the damage you take. |
体力回復量UP | 体力回復がおこなわれたときに回復量が上がる。 | Recovery Up | Increases the amount recovered when restoring health. |
回復速度 | ダメージを受けた際の赤ゲージ部分の回復速度が上がる。 | Recovery Speed | Speeds healing of recoverable damage (the red portion of the health gauge). |
早食い | 肉やアイテムを食べる速度が速くなる。 | Speed Eating | Increases meat-eating and item-consumption speed. |
耳栓 | 大型モンスターの咆哮に対する耐性を持つ。 | Earplugs | Grants protection from large monsters' roars. |
風圧耐性 | 風圧に対する耐性を持つ。 | Windproof | Grants protection against wind pressure. |
耐震 | 地面振動に対する耐性を持つ。 | Tremor Resistance | Grants protection against ground tremors. |
泡沫の舞 | 泡やられを軽減し、泡によって回避能力を上昇させる。 | Bubbly Dance | Reduces bubbleblight and grants increased evasion when afflicted. |
回避性能 | 回避時の無敵時間が長くなる。 | Evade Window | Extends the invulnerability period when evading. |
回避距離UP | 回避時の移動距離が長くなる。 | Evade Extender | Increases evade distance. |
火耐性 | プレイヤーの火耐性を上げる。レベルが上がると防御力にも影響がある。 | Fire Resistance | Increases fire resistance. Also improves defense at higher levels. |
水耐性 | プレイヤーの水耐性を上げる。レベルが上がると防御力にも影響がある。 | Water Resistance | Increases water resistance. Also improves defense at higher levels. |
氷耐性 | プレイヤーの氷耐性を上げる。レベルが上がると防御力にも影響がある。 | Ice Resistance | Increases ice resistance. Also improves defense at higher levels. |
雷耐性 | プレイヤーの雷耐性を上げる。レベルが上がると防御力にも影響がある。 | Thunder Resistance | Increases thunder resistance. Also improves defense at higher levels. |
龍耐性 | プレイヤーの龍耐性を上げる。レベルが上がると防御力にも影響がある。 | Dragon Resistance | Increases dragon resistance. Also improves defense at higher levels. |
属性やられ耐性 | 全ての属性やられ状態に対する耐性を得る。 | Blight Resistance | Grants protection against all elemental blights. |
毒耐性 | 毒状態の時に受けるダメージを減らす。 | Poison Resistance | Reduces damage while poisoned. |
麻痺耐性 | 麻痺状態の時間を短くする。 | Paralysis Resistance | Reduces the duration of paralysis. |
睡眠耐性 | 睡眠状態の時間を短くする。 | Sleep Resistance | Reduces the duration of sleep. |
気絶耐性 | 気絶状態の時間を短くする。 | Stun Resistance | Reduces stun duration. |
泥雪耐性 | モンスターの発生させた泥地や深雪での行動制限を軽減する。 | Muck Resistance | Reduces impairments to mobility while stuck in monster muck or deep snow. |
爆破やられ耐性 | 爆破やられに対する耐性を持つ。 | Blast Resistance | Grants protection against blastblight. |
植生学 | 薬草など、消費アイテムの取得数が増える。 | Botanist | Increases the quantity of herbs and other consumable items you gather. |
地質学 | 採取ポイントの取得数が増える。 | Geologist | Increases the number of times you can use a gathering point. |
破壊王 | モンスターの部位を破壊しやすくなる。 | Partbreaker | Makes it easier to break or sever parts of monsters. |
捕獲名人 | 捕獲でもらえる報酬の数が高確率で多くなる。(クエストの途中からは効果が得られません) | Capture Master | High chance of increased capture rewards. (No effect when joining mid-quest.) |
剥ぎ取り名人 | 剥ぎ取り回数が1回増える。(クエストの途中からは、効果が得られません) | Carving Master | Lets you carve one additional time. (No effect when joining mid-quest.) |
幸運 | クエストクリアでもらえる報酬の数が多くなりやすい。(クエストの途中からは効果が得られません) | Good Luck | Good chance of increased quest rewards. (No effect when joining mid-quest.) |
砥石使用高速化 | 砥石の使用時間が短くなる。 | Speed Sharpening | Speeds up weapon sharpening when using a whetstone. |
ボマー | 爆弾系アイテムのダメージが上がる。 | Bombardier | Increases the damage of explosive items. |
キノコ大好き | 普段は食べられないキノコが食べられるようになり、有効な効果を得られるようになる。 | Mushroomancer | Lets you digest mushrooms that would otherwise be inedible and gain their advantageous effects. |
アイテム使用強化 | 一部のアイテムの効果時間が長くなる。 | Item Prolonger | Extends the duration of some item effects. |
広域化 | 一部のアイテムを使用した時の効果が一定範囲内の仲間にも作用する。 | Wide-Range | Allows the effects of certain items to also affect nearby allies. |
満足感 | 食べたり飲んだりするアイテムが一定の確率で、もう一度使える。 | Free Meal | Gives you a predetermined chance of consuming a food or drink item for free. |
火事場力 | 体力が最大値の35%以下の時に防御力と攻撃力が上がる。 | Heroics | Increases attack power and defense when health drops to 35% or lower. |
不屈 | 力尽きる度に攻撃力と防御力が上がる。(一部クエストでは無効、最大2回まで) | Fortify | Increases your attack and defense when you fall in battle. (Disabled for some quests. Can be activated twice.) |
ひるみ軽減 | 小ダメージ時のリアクションを軽減する。 | Flinch Free | Prevents knockbacks and other reactions to small damage. |
ジャンプ鉄人 | ジャンプ中に攻撃を受けても、のけぞらなくなる。 | Jump Master | Prevents attacks from knocking you back during a jump. |
剥ぎ取り鉄人 | 剥ぎ取り中に攻撃を受けてもふきとばなくなる。 | Carving Pro | Prevents knockback from attacks while carving. |
腹減り耐性 | 時間経過による、スタミナゲージの最大値の減少を抑える。 | Hunger Resistance | Reduces maximum stamina depletion over time. |
飛び込み | 大型モンスターに向かってジャンプ回避ができるようになる。また、飛距離も延びる。 | Leap of Faith | Allows you to do a dive-evade when facing towards large monsters, and extends the dive-evade distance. |
陽動 | 攻撃を当てたとき、モンスターの注意をより強く引くようになる。 | Diversion | Increases the attention drawn when attacking a monster. |
乗り名人 | モンスターの操竜が上手くなる。 | Master Mounter | Improves your Wyvern Riding skills. |
霞皮の恩恵 | 古龍オオナズチの力を得る。 | Chameleos Blessing | Gain the power of the elder dragon Chameleos. |
鋼殻の恩恵 | 古龍クシャルダオラの力を得る。 | Kushala Blessing | Gain the power of the elder dragon Kushala Daora. |
炎鱗の恩恵 | 古龍テオ・テスカトルの力を得る。 | Teostra Blessing | Gain the power of the elder dragon Teostra. |
龍気活性 | 体力が一定以下になると活性化した龍属性が全身を駆け巡る。武器は龍属性以外の効果を失う。 | Dragonheart | Draconic energy fills you after losing a certain amount of health. Weapons lose all non-dragon effects. |
翔蟲使い | 翔蟲の扱いが上手くなる。 | Wirebug Whisperer | Improves your handling of Wirebugs. |
壁面移動 | 壁を走るときのスタミナ消費が軽減される。 | Wall Runner | Reduces stamina consumption when running on walls. |
逆襲 | ふきとばされた後は、一定時間攻撃力が上がる。 | Counterstrike | Temporarily increases attack power after being knocked back. |
高速変形 | スラッシュアックスとチャージアックスの変形アクションの速度と火力が上昇。 | Rapid Morph | Increases switch speed and power for switch axes and charge blades. |
鬼火纏 | 鬼火への耐性を得て、一定の条件を満たすと、鬼火を纏い爆発を攻撃に転用する。 | Hellfire Cloak | Grants hellfire resistance and confers explosive hellfire power to your attacks after fulfilling certain conditions. |
風紋の一致 | 古龍イブシマキヒコの力を得る。 | Wind Alignment | Gain the power of the elder dragon Wind Serpent Ibushi. |
雷紋の一致 | 古龍ナルハタタヒメの力を得る。 | Thunder Alignment | Gain the power of the elder dragon Thunder Serpent Narwa. |
風雷合一 | 雷と龍属性を強化し、スキル効果を上昇させる。 | Stormsoul | Strengthens thunder and dragon power and improves skills of the same elements. |
血氣 | モンスターの部位破壊済み箇所へ攻撃がヒットした時、ダメージに応じて体力が回復する。 | Blood Rite | A proportion of damage dealt is converted to health when striking a broken monster part. |
伏魔響命 | キュリアに体力を奪われ続けるが、攻撃性能が上昇する。キュリアの増加に応じて攻撃性能がさらに上昇するほか、疾替えをおこなうと体力が回復する。 | Dereliction | Qurio will drain health, but also bolster your attacks. Multiple Qurio further bolster attacks and let you recover health when performing a Switch Skill Swap. |
激昂 | 疾替えの書【朱】使用中、大型モンスターとの戦闘で怒りを蓄積。怒りが最大時に疾替えの書【蒼】へ切替えると一定時間スタミナ消費無効。 | Furious | Using the Red Scroll builds your fury while fighting monsters. Swapping to the Blue Scroll when your fury is full gives you infinite stamina temporarily. |
業鎧【修羅】 | 防御性能が下がる代わりに、攻撃性能が上がる。変化する各性能は疾替えの書によって異なる。 | Mail of Hellfire | Decreases defense but increases attack. Exact changes to stats depends on Switch Skill Swap Scroll that is being used. |
災禍転福 | 状態異常や属性やられを解除すると一定時間、攻撃性能が上がる。 | Coalescence | Temporarily enhances attacks after recovering from blights or abnormal status. |
狂竜症【蝕】 | 狂竜症の効果が変質し、感染時に体力が徐々に減少するが、さまざまな効果を得る。戦闘状態だと定期的に狂竜症に感染する。 | Bloodlust | The effects of the Frenzy virus change. Health is gradually reduced, but you gain a variety of effects. Frenzy virus occurs regularly when in combat. |
顕如盤石 | 狩猟中の大型モンスターが怒ると、防御性能が上がる。 | Defiance | Increases defense when large monsters become enraged. |
闇討ち | 大型モンスターに背後から攻撃を当てると、ダメージが増加する。 | Sneak Attack | Increases damage to large monsters when attacks hit them from behind. |
巧撃 | 回避時、タイミングよくモンスターの攻撃が重なると、一定時間攻撃力が上がる。 | Adrenaline Rush | Perform a perfectly-timed evade just as a monster attacks for a temporary attack boost. |
合気 | 疾替え発動時、タイミングよくモンスターの攻撃が重なった際、受けるダメージが軽減され、ダメージリアクションを無効化する。 | Redirection | Perform a perfectly-timed Switch Skill Swap just as a monster attacks to reduce the damage and negate damage reactions. |
供応 | 一定時間ごとにヒトダマドリのいずれかの効果を取得する。(一部クエストを除く) | Spiribird's Call | Receive the effects of a random Spiribird at fixed intervals. (Certain quests only) |
チャージマスター | 溜め攻撃をモンスターに当てた際、溜め攻撃の属性値と状態異常蓄積値が上がる。 | Charge Master | When a charged attack hits a monster, the element and status buildup of the charged attack increases. |
攻勢 | 毒、麻痺、属性やられ状態の大型モンスターに攻撃を当てた際、攻撃力と会心率が上がる。 | Foray | Increases attack power and affinity when attacking a large monster affected by poison, paralysis, or an elemental blight. |
チューンアップ | ボウガンカスタマイズで装着する強化パーツの性能が上がる。 | Tune-Up | Increases the stats of custom mods attached to bowguns. |
研磨術【鋭】 | 斬れ味が回復した際、回復した段階によって斬れ味の性能が上がる。 | Grinder (S) | When recovering sharpness, grants a boost to sharpness properties based on the number of levels recovered. |
刃鱗磨き | 抜刀時、回避による無敵時間中に攻撃を躱すと、斬れ味が回復したりボウガンの弾を装填する。弓の場合、接撃ビンの性能が一定時間上がる。 | Bladescale Hone | Dodge rolling to evade an attack with your weapon drawn will recover sharpness, refill bowgun ammo, or give Close-range Coatings a temporary boost. |
壁面移動【翔】 | 壁走りを行っている間、翔蟲ゲージの回復速度が上がる。 | Wall Runner (Boost) | Wirebug Gauge recovers faster while wall running. |
疾之息吹 | 疾替えをおこなうと一部の状態異常が解除、または軽減される。解除された数に応じて体力が回復する。 | Quick Breath | You can remove some statuses or slow their effects by performing a Switch Skill Swap. Health recovers when a status is removed. |
弱点特効【属性】 | 属性が有効な部位を攻撃した際、属性ダメージが増加。 | Element Exploit | Increases elemental damage when attacking body parts upon which the element are highly effective. |
連撃 | 攻撃を当て続けることで、段階的に攻撃力、属性値が上がる。(上昇効果は武器種ごとに異なる) | Burst | Continuously landing hits gradually increases attack and elemental attack. (The amount of increase depends on the weapon.) |
根性 | 一定以上体力がある際に、それを超えるダメージを受けても力尽きない(1回) | Guts | Prevents fainting one time only when damage taken exceeds a certain amount of your remaining health. |
状態異常確定蓄積 | タイミングよくモンスターの攻撃を回避すると、一定時間、攻撃ヒット時の状態異常の蓄積が確定で発生する。 | Status Trigger | Perform a perfectly-timed evade just as a monster attacks to trigger abnormal status buildup on hit. |
剛心 | 攻撃を当て続け剛心ゲージが最大の時にふきとぶ攻撃を受けると一度だけ、ダメージリアクションを無効化し受けるダメージを軽減する効果を得る。 | Intrepid Heart | After filling the gauge by continuously landing attacks, negates damage reactions and reduces damage taken from a single attack that would knock you back. |
蓄積時攻撃強化 | 攻撃がヒットした時に毒、麻痺、睡眠、爆破、減気のいずれかが蓄積すると、攻撃の威力が上がる。(減気は弾やビンでの蓄積時のみ有効) | Buildup Boost | Increases attack power when you land attacks that build poison, paralysis, sleep, blast, or exhaust. (Exhaust - ammo/phials/coatings only) |
煽衛 | 大型モンスターに狙われている間、対象のモンスターは怒りやすくなるがプレイヤーの防御性能は上がる。 | Embolden | When targeted by a monster, that monster becomes more likely to become enraged but your own defense is increased. |
風纏 | 鉄蟲糸技を使用すると風を纏い、翔蟲ゲージの回復速度が上昇する。攻撃を当て続けると効果は持続し上昇量が増加。納刀すると効果解除。 | Wind Mantle | Using Silkbind attacks boosts Wirebug Gauge recovery. Landing continuous attacks increases the effect. Wears off when you sheathe your weapon. |
粉塵纏 | 大型モンスターの狩猟中、攻撃を当て続けることで周囲に粉塵が舞う。粉塵は時間経過によって色が変化し、色に応じて異なる効果が得られる。 | Powder Mantle | Continuously attacking a large monster will cause powder to form around you. The color and effects of the powder will change over time. |
狂化 | 疾替えの書【蒼】に切り替えると体力がすべて赤いゲージとなり徐々に減少。この時、赤いゲージが残っているかぎりダメージを受けても力尽きない。 | Berserk | Switch to the Blue Swap Scroll and all vitality will change to red gauge and start decreasing. As long as you have red you cannot faint. |
奮闘 | 体力の赤いゲージが長いほど、会心率と属性攻撃力が上昇する。 | Strife | Increases elemental attack and affinity in proportion to the length of your red health gauge. |
冰気錬成 | 納刀中、徐々に冰気が高まり、攻撃力が強化される。近接攻撃が当たる、または矢・弾を発射する度、冰気が失われていく。 | Frostcraft | An aura of frost builds when your weapon is sheathed, raising attack. The effect decreases with each melee hit or shot/arrow fired. |
龍気変換 | 疾替えの書【朱】使用中、属性耐性値は全て0になり属性攻撃値へ変換される。疾替えの書【蒼】使用中、攻撃を当て続けると属性耐性値が上昇する。 | Dragon Conversion | When using the Red Swap Scroll, all elemental resistance is set to 0 and converted into elemental attack. The Blue Swap Scroll raises elemental resistance. |
天衣無崩 | 大型モンスターの狩猟中、ダメージを受けない状態を続けると効果発動。大型モンスターから大きく離れたり、ふきとぶ攻撃を受けると効果解除。 | Heaven-Sent | Activates when not taking damage for a while during combat with a large monster. The effect is lost when you are knocked back or stray too far away from the monster. |
狂竜症【翔】 | 狂竜症を克服すると、一定時間翔蟲ゲージが1ゲージ増える。納刀状態になると短い時間で効果が解除される。 | Frenzied Bloodlust | Temporarily gain an additional Wirebug when overcoming the Frenzy. The effect duration decreases drastically when your weapon is sheathed. |
血氣覚醒 | 攻撃を当てることで回復した体力量に応じて、攻撃性能が一定時間、段階的に上昇する。 | Blood Awakening | Gradually bolsters your attacks for a certain period of time, depending on how much health you regain when landing attacks. |
緩衝 | 同行する仲間に攻撃を当てた際、または仲間からの攻撃が当たった際それぞれのダメージリアクションを無効化する。(特定の状態異常中は効果無効) | Shock Absorber | Disables damage reactions when you hit a friend or when a friend hits you. (Does not apply during certain status ailments.) |
激励 | 旋律効果など、一定範囲内の仲間に作用する効果を発動した際、短い時間、攻撃力が上昇する効果を追加で与える。 | Inspiration | Adds an extra attack increase bonus for a short while when activating effects that affect friends within a certain target area, like melodies, etc. |